Normalność jest nudna?

4/15/2015
Obserwując kampanie znanych domów mody można odnieść wrażenie, że w naszym społeczeństwie istnieją jedynie dwa typy kobiecej sylwetki: rozmiar zero i size plus. Gdzieś między wyścigiem po idealną figurę, a wystawianiem transparentu "lubię swoje zwałki tłuszczu", kobiety zatraciły swobodę i NORMALNOŚĆ. W mediach królują odessane celebrytki, prężące ciała na okładkach Shape i Women's Health - każda żyje zdrowo, ogranicza tłuszcze, nie jada wieczorami, unika alkoholu. Modelki mają wybór: albo zostanę wieszakiem i na kilka ładnych lat rozstanę się z Nutellą, albo przytyję ze dwadzieścia kilo i zostanę szczęśliwym, okrągłym "plus sajzem". Normalność jest nudna? Trudna do ogrania? Rozglądam się wokół moich koleżanek i żadna nie wygląda tak:


Ani tak:


Zastanawiam się więc, na ile kontrowersyjna musiałaby być kampania z NORMALNYMI kobietami, by ktokolwiek w ogóle zwrócił na nią uwagę. To smutne, że przemysł mody nie potrafi docenić, jak miło jest się zatrzymać pomiędzy skrajnościami. Normalność nie jest nudna. Normalność jest sexy. 

16 komentarzy:

  1. Firmy stanikowe doceniają normalność - np. bieliznę Curvy Kate reklamują zwyczajne dziewczyny, wcale nie modelki :-) Jedynym warunkiem jest biust powyżej D, ale to nic specjalnego, większość kobiet taki ma, tylko nie każda o tym wie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Popieram ostatnie słowa. I podoba mi się, ze napisała je akurat dziewczyna w rozmiarze zero ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie to jednak trochę dziwi, że napisała to była modelka, która nadal stosuje rygorystyczne diety, aby utrzymać figurę w rozmiarze 0. Nie, to żaden hejt, podoba mi się Twoja sylwetka, ale po co przekonywać czytelników, że wymiary przeciętnych kobiet są sexy, skoro sama w to nie wierzysz?

      Usuń
    2. Od ponad roku nie stosuję żadnej diety i nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek przyklaskiwała skrajnemu wychudzeniu ;-) Oczywiście o tym, czy ktoś czuje się seksowny wcale nie decyduje rozmiar, jaki nosi - we wpisie odnoszę się wyłącznie do kampanii reklamowych promujących skrajnie różne typy kobiecej sylwetki.

      Usuń
  3. Zamierzam iść w modeling, byłam już nawet w agencji, ale mam za duże wymiary talia: 66,5 biodra:96 przy wzroście 175. Powiedzieli mi, że musze stracić kilka centymetrów. Masz może jakieś sprawdzone ćwiczenia na biodra i talie? Odżywiam się zdrowo, nie jem słodyczy itp. Do ilu powinnam zejść centymerów? Myślisz, że mam jakieś szanse? Już sama nie wiem czy się za to brać :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie i tak jestes szczupla dziewczyna przy tym wzroscie i z takimi wymiarami. Mialam identyczne wymiary, tylko przy 179 cm. Mnie jedynie pomogly intensyene cwiczenia co wieczor i ograniczenie spozywania posilkow (nigdy nie chodzilam syta) - mialo to tragiczne skutki dla zdrowia, pogorszyla mi sie cera i agencja powiedziala "do widzenia"...
      Poczytaj posty Marty z archiwum - tam jest wszystko napisane ck zrobic, by sie nie glodzic, a schudnac.

      Usuń
  4. Nie wiem czy powinnam akurat tu Ciebie pytać o takie sprawy ale skoro jesteś bookerką to może mogłabyś mi pomóc. Mam trochę rozstępów na udach i trochę widoczne guzy na czole, a chciałabym spróbować pracy jako modelka. Moje pytanie dotyczy tego czy od razu odpadam na starcie z tych powodów, czy jest w ogóle w takiej sytuacji zgłaszać się do agencji?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ech, idealne byłyby dziewczyny z wymiarami 65 cm w talii i 95 cm w biodrach, co przy wzroscie >174 cm wcale nie czyni je "plus size". To normalne, szczuple sylwetki. Szkoda, ze nikt sie tym nie interesuje... jak nie 87 cm w biodrach to 110 cm...

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chciałabym spróbować w modelingu. Mam dosyć dobry wzrost, wymiary ok, tylko mam jeden problem. Skrzywioną przegrodę nosową. Myślisz, że byłoby to przeszkodą w spróbowaniu jako modelka? Jest sens pisać do jakiejkolwiek agencji?

    OdpowiedzUsuń
  7. Zaglądałam tu kiedyś, jak się jeszcze interesowałam modelingiem. Dużo się zmieniło od tamtego czasu i teraz właśnie z tej perspektywy mogę powiedzieć szczerze, że jeśli miałabym wybierać, własne zdrowie a modeling, to na pierwszym miejscu zawsze będzie zdrowie. Dla mnie modelka nigdy nie będzie do końca zdrowa wewnętrznie, czy też zewnętrznie nie będzie tak wyglądała - bez obrazy. Nie cenie tego zawodu już w ogóle, praktycznie nie wnosi żadnych dobrych wartości, a mógłby, ale moda kocha to co nienaturalne, to co musi się wyróżniać i w ten sposób, pokazuje, że normalność nie jest zbyt atrakcyjna, a jak to zauważyłaś jest bardzo sexy ;-)

    Wiesz co mi się marzy? Aby wziąć do ręki jakiś magazyn, na okładce modelka z BMI w normie, bez większego retuszu. A co w magazynie? Zamiast o odchudzaniu i dietach, to wolałabym czytać coś o zdrowym odżywianiu, bez reklam sztucznych leków czy całej tej chemii. O ciekawych i inspirujących ludziach, a nie ich skandalach. Chciałabym po odłożeniu takiego magazynu, czuć się zmotywowana, dobrze sama o sobie myśleć, poprawić sobie nastrój, oraz czuć, że nie straciłam swój czas na czytanie o jakiś bzdetach, które do mojego życia nic dobrego nie wnoszą.
    Jednak mogę o takim magazynie pomarzyć, niestety...

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy do Hysterii mogą zgłosić się dziewczyny z farbowanymi włosami(żaden ekstrawagancki kolor, trochę jaśniejszy od ciemnego blondu ;) ) ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedy nowy post? Zaglądam tu z nadzieją częściej niż wypada :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Tobą. Ale przede wszystkim nie ma co dążyć do ideału. Nie perfekcja też jest sexy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dużo prawdy w tym co piszesz. Niestety, dla większości normalność jest nudna ;/ Ktoś tak wpoił społeczeństwu i prędko się to raczej nie zmieni. A właśnie fajne i sexy są te wszystkie "niedoskonałości i mankamenty" urody! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Coraz rzadziej widzimy takich ludzi. Ale jeszcze na szczęście tacy są. Może kiedyś nudna normalność stanie się trendy
    Mój blog - kliknij

    OdpowiedzUsuń
  13. Pewnie wyjdzie, że jestem nietolerancyjna, ale bardzo nie podobała mi się kampania numer dwa. Od kiedy promowanie nadwagi jest sexy? :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SZABLONY RZECZYLADNIEJSZE.PL