Zdrowe śniadanie A&M: ryż w lekkiej odsłonie

4/02/2014
Mimo, że po pobycie w Tokio na pewien czas minęła mi ochota na spożywanie ryżu, to dzisiaj ten pożywny składnik wraca jako inspiracja zdrowego, lekkiego śniadania. Razem z Anitą postanowiłyśmy stworzyć owocowe wariacje na temat płatków ryżowych. "Płatki ryżowe to produkt otrzymany z ziaren ryżu poddanych działaniu pary wodnej, a następnie prasowaniu. Dzięki temu płatki charakteryzują się krótkim czasem przygotowania, nie tracąc przy tym swoich wartości odżywczych. Wysoko ceniony w dietetyce ze względu na niską zawartość tłuszczu i bogaty zestaw wartościowych składników odżywczych. Sprawiają, że czujesz się lekko i pełen energii przez cały dzień. Doskonały składnik zup mlecznych i deserów. Świetnie nadają się dla małych dzieci, osób starszych, alergików oraz osób cierpiących na celiakię i inne schorzenia przewodu pokarmowego." ŹRÓDŁO







NADZIEWANY PUDDING Z PŁATKÓW RYŻOWYCH 

szklanka mleka sojowego
płatki ryżowe (dałam na oko, ok. 1 szklanki)
suszone morele, żurawina
2 łyżki masła orzechowego
łyżka serka wiejskiego
łyżka dżemu (u mnie domowy morelowy)

Mleko zagotowujemy, wrzucamy płatki, żurawinę i pokrojone w plasterki morele. Gotujemy na małym ogniu do momentu, aż płatki zgęstnieją. Połowę porcji przekładamy do miseczki, robimy wgłębienie i nadziewamy masę masłem orzechowym, po czym przykrywamy pozostałymi płatkami. Po wystudzeniu przekładamy na noc do lodówki. Rano dekorujemy serkiem wiejskim i dżemem. Smacznego!

15 komentarzy:

  1. Pyszności! Ostatnio mam fazę na śniadania z lodówki, więc w mój osobisty gust wpasowałaś się idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ryż lubię, ale płatków nigdy nie jadłam, przynajmniej szybko się robi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie tydzień temu odkryłam płatki ryżowe błyskawiczne i się w nich zakochałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmmm... Ciekawe! Chyba sprobuje dopisac do mojego nowego zdrowego menu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy płatki ryżowe błyskawiczne to coś jak odpowiednik płatków owsianych błyskawicznych? w kontekscie tego, że błyskawiczne płatki owsiane są dużo uboższe niż płatki owsiane górskie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba tak, ale szczerze mówiąc nie zwróciłam na to wcześniej uwagi - tylko takie znalazłam w sklepie ;)

      Usuń
    2. ja bardzo lubię płatki ryżowe z ryżu brązowego, po ugotowaniu mają dużo bardziej jędrną konsystencję niż te błyskawiczne :)

      Usuń
  6. Im coś jest bardziej przetworzone tym mniej składników odżywczych, a przede wszystkim błonnika posiada. Takie płatki są praktycznie pozbawione właśnie błonnika co przekłada się m.in. na to, że szybciej jest się po nich głodnym. Lepiej wykorzystywać produkty, które nie są "błyskawiczne", obojętnie czy to płatki owsiane czy ryżowe :-) Tak czy inaczej, ciekawy pomysł na śniadanie - chętnie wykorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właściwie nigdy nie jadłam płatków ryżowych, nawet nie byłam świadoma ich obecności w sklepie :) Zawsze to jakaś alternatywa dla owsianki. Tylko czy przygotowane na wodzie jakoś smakują? Na mleku zwykłym odpada, a sojowego dobrego jeszcze nie znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zjadłabym taką odsłonę płatków ryżowych: ))
    ps. Kocham to masło orzechowe!; D

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam pytanie -podobnie jak ja wiem ze lubisz od czasu do czasu cole 0-nie masz po niej tak ze jeszcze bardziej wzmaga ona apetyt? Ostatnio mam takie wrazenie i zastanawiam sie czy cos ze mna nie tak ( jem i tak o wierle wiecej od ciebie ale modelka nie jestem wiec moge)

    OdpowiedzUsuń
  10. od kilku lat jem to samo śniadanie - owsiankę z bananem, żurawiną i orzechami, chyba pora na małą zmianę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale ciekawa propozycja, jeszcze nie jadłam tych płatków w podobnej formie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawie się prezentuje ... :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SZABLONY RZECZYLADNIEJSZE.PL