#wieszaknadetoksie (1)

4/09/2014
Ci z Was, którzy na bieżąco śledzą facebook'owy profil wieszaknawybiegu wiedzą już, że w poprzedni weekend kompletnie odpuściłam sobie wszelkie zalecenia dietetyków i odpłynęłam na falach roztopionego sera, przetworzonych tłuszczy i jeżynowego piwa. Po powrocie z wyjazdu czułam się fatalnie i to wcale nie ze względu na obawę ponownego wejścia na wagę - moje ciało było jakby spuchnięte, zmęczone i przeciążone. Postanowiłam dać organizmowi trochę wytchnienia po weekendowych szaleństwach i przejść na krótki (niezbyt restrykcyjny...) detoks. Muszę przyznać, że przygotowywanie nowych potraw dało mi bardzo dużo pozytywnej energii i postanowiłam dzielić się z Wami na bieżąco moimi zdrowymi przepisami. 





ŚNIADANIE 1

tak, wiem, kawa na detoksie nie jest wskazana, ale nie mogę bez niej przeżyć rano

ŚNIADANIE 2

smoothie: banan, jogurt, masło orzechowe + garść płatków owsianych i siemienia lnianego

ŚNIADANIE 3

płatki owsiane zalane wieczorem wodą+goji+żurawina+jabłko+pestki dyni,siemię lniane, amarantus
do tego jogurt sojowy o smaku morelowym


MATCHA LATTE

łyżeczka zielonej herbaty matcha
łyżeczka cukru trzcinowego
3/4 szklanki mleka
odrobina gorącej wody (ok. 80 stopni)

Herbatę wsypujemy do kubka i zalewamy odrobiną gorącej, ale nie wrzącej wody. Dodajemy cukier, mieszkamy, a następnie spieniamy za pomocą spieniacza (np. takiego, jak ten). Mleko podgrzewamy, również dobrze spieniamy i zalewamy herbatę. 
Podawać od razu! 




KOTLECIKI Z INDYKA I FETY

0,5 kg mięsa mielonego z indyka
1 jajko
ser feta (może być w kostkach)
zioła prowansalskie
czarnuszka
pieprz, sól
otręby owsiane

Mięso przekładamy do miski, dodajemy jajko i przyprawy. Mieszamy dokładnie, a następnie formujemy w kulki, które nadziewamy pokrojonymi w kosteczkę kawałkami sera. Kotleciki obtaczamy w otrębach owsianych i przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Posypujemy na wierzchu czarnuszką i pieczemy ok. 25 minut w temperaturze 200 stopni. Ja podałam z sałatką, ale możecie ugotować do nich ryż lub ulubioną kaszę.

19 komentarzy:

  1. Na ile porcji jest przepis na kotleciki?

    OdpowiedzUsuń
  2. matcha latte <3 wszystko o smaku zielonej herbaty jest pyszne i zdrowe!
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle genialnych pomysłów na zdrowe posiłki, które jednocześnie muszą być pyszne :) Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. słyszałam , że jabłko najlepiej jeść na czczo, jakieś 15-20 minut przed innymi posiłkami - wtedy nie fermentuje w żołądku (albo może w jelitach...), nie powoduje wzdęć i jeszcze lepiej wpływa na przemianę materii. nie wiem czy obiło ci się to o uszy, więc stwierdziłam że warto się podzielić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. również o tym słyszałam ;) plus podobno siemię lniane należy przed podaniem rozdrobnić np. za pomocą noża lub młynka (ziarenka w całości podobno mogą zapychać jelita i powodować efekt odwrotny do zamierzonego)
      Pozdrawiam ;))

      Usuń
  5. Jakiego masła orzechowego używasz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie masła z Lidla z kawałkami orzechów :)

      Usuń
  6. też bym nie przeżyła bez kawy : ) posiłki wyglądają bardzo smacznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. oj tam oj tam. Ja uważam,że można mieć detoks i żyć na nim tylko o kawie.
    Mogę odpuścic wszystko no ale kawę?! NIGDY, więc rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dostałam propozycje kontraktu do Japonii, jednak mam tylko 5 tygodni na zgubienie 7 cm w biodrach :( . Jak sobie radzisz z niepotrzebnymi cm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zajrzeć do zakładki "dieta" u góry strony - tam opisywałam przebieg odchudzania przed moim kontraktem w Tokio. Osobiście jednak uważam, że to niemożliwe, by zgubić tyle cm w zdrowy sposób - zagłodzisz się i zamęczysz na śmierć...

      Usuń
    2. Myślisz że nawet z ćwiczeniami jest to niemożliwe? (Dodatkowo mam wolne więc mam czas na wysypianie się i właśnie owe ćwiczenia)

      Usuń
    3. Nie jestem dietetyczką ani trenerką fitness, ale uważam, że to absolutnie niemożliwe w tak krótkim czasie. Niemożliwe - podkreślam raz jeszcze - w zdrowy, stabilny sposób, a nie wpędzając się w okrutne choroby. Bo niestety będziesz musiała się po prostu przegłodzić i przetrenować. Czy warto? Na pewno nie warto niszczyć zdrowia fizycznego i psychicznego dla modelingu. Mówię z własnego doświadczenia.

      Usuń
    4. Zupełnie zapomniełam dopisać. Jak uważasz ile uda mi się zgubić w zdrowy sposób? ( Od dłuższego czasu czytam Twojego bloga i bardzo polegam na twoim zdaniu)

      Usuń
    5. Ja w ponad dwa miesiące zgubiłam 2,5 cm przy normalnej, zdrowej diecie i umiarkowanych ćwiczeniach.

      Usuń
  9. Ogromne dzięki za rady i przede wszystkim poświęcony na nie czas :) . Podejrzewam że po 1 tygodniu okaże się co i jak i czy jestem gotowa na taki rygor.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SZABLONY RZECZYLADNIEJSZE.PL