Na talerzu modelki: jaglanka na wytrawnie

3/29/2014
Jakiś czas temu dodałam poniższe zdjęcie na facebook'u i spytałam, czy znajdą się chętni na przepis - parę osób "podniosło łapki w górę", dlatego dzisiaj na blogu pyszna i zdrowa kasza jaglana. 


KASZA JAGLANA NA WYTRAWNIE

szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
1/2 cukinii
5 pomidorów suszonych w oleju
mleczko kokosowe (około 1/2 szklanki)
olej z zalewy po suszonych pomidorach
czosnek granulowany, bazylia
garść siemienia lnianego i płatków sojowych
pieprz, sól

Na patelni rozgrzewamy olej z zalewy po pomidorach. Dorzucamy pokrojoną w plasterki cukinię, podsmażany do momentu, aż zmięknie i dodajemy pokrojone w paseczki suszone pomidory. Zalewamy warzywa mleczkiem kokosowym, mieszamy na patelni. Doprawiamy czosnkiem, bazylią, solą oraz pieprzem. Ugotowaną kaszę jaglaną przekładamy do miseczki, dodajemy sos, posypujemy siemieniem lnianym i płatkami sojowymi lub ulubionymi pestkami: dyni czy słonecznika. 

http://lifemanagerka.pl/

17 komentarzy:

  1. Ostatnio robiłam z kaszy sałatkę i miała dziwny gorzkawy smak chyba dlatego że nie wypłukałam przed gotowaniem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby pozbyć się goryczki przelewam kaszę najpierw zimną wodą, a później wrzątkiem :) Można też podprażyć ją wcześniej na suchej patelni.

      Usuń
  2. Uwielbiam jaglankę, ja zawsze płuczę z 4 razy zanim ugotuję i wychodzi zawsze tak samo dobra;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem fanką kaszy jaglanej <3 Więc na pewno wypróbuję przepis!
    Mam tylko takie pytanie, czy zamiast mleka kokosowego mogę użyć wody?
    I dla ilu osób starczy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z podanych składników przygotowałam jedną solidną porcję ;)
      Woda zamiast mleka kokosowego nie brzmi zbyt smacznie... Jeśli zalejesz cukinię i pomidory wodą, to zamiast sosu wyjdzie warzywna breja. Jeśli nie lubisz smaku mleczka kokosowego, zastąp je śmietaną.

      Usuń
  4. Tak smacznie wyglądało że już dzisiaj zrobiłam to na obiad, zmniejszyłam tylko proporcję i nie dodałam mleczka kokosowego, wyszło świetne!! Na pewno do tego wrócę.
    Bardzo dziękuję za przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię kaszę jaglaną. Dotąd jadłam ją na słodko z owocami, ale Twoją wersję też muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. słodka, czy wytrawna - NIE WAŻNE. Podobno to najzdrowsza kasza

    OdpowiedzUsuń
  7. muszę w końcu spróbować tej kaszy ; ) Twoja wygląda naprawdę smacznie! pozdrawiam ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasza jest bardzo zdrowa, niestety nie znałam nigdy fajnych przepisów na dania w roli głównej z nią :) dzięki Tobie mam już kilka pomysłów

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny, zdrowy przepis!!! Popieramy takie!!! A my dziś zapraszamy na herbatnikowy przekładaniec. Mniej zdrowy bo słodki ale pyszny. Przepis na www.moNDonne.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. O, moje zdjęcie kaszy jaglanej :) będę wdzięczna za podpisanie go adresem mojego bloga na potrzeby którego je robiłam, blogarytm nie jest jego autorem ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię na słodko :> Chętnie wypróbuję w takiej wytrawnej wersji :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SZABLONY RZECZYLADNIEJSZE.PL