Marty radzą: jak ćwiczyć, gdy nie mamy na to siły ani czasu?

2/19/2014
Opowiedziałam Wam niedawno, jak wygląda przemieszczanie się na castingi w Japonii - całe dnie spędzamy w samochodzie. Nawet, jeśli musimy samodzielnie dotrzeć do agencji, najczęściej zajmuje nam to około 15 minut, żaden to dystans do pokonania, ani żaden wysiłek. Po całym dniu castingów trudno zmobilizować się do intensywnych ćwiczeń. Człowiek najchętniej rozpłaszcza się na łóżku, odpala ulubiony serial lub czeka aż ukochane twarze pojawią się w okienku Skype'a. Miałam wielką nadzieję na długie spacery po Tokio, kiedy tylko nadejdzie upragniony weekend, jednak pogoda znów postanowiła spłatać nam figla i rozpieszczać słońcem jedynie w dni robocze. W piątek Tokio nawiedziła kolejna śnieżyca, tak silna, że odwołano nam wieczorne castingi. W sobotę zaś temperatura znacznie wzrosła, a całe miasto zalała roztopowa fala. Idąc do pracy przeklinałam pod nosem jak jeszcze nigdy w życiu. Moje buty będą pewnie schły cały kolejny tydzień, gdyż woda dosłownie stała na ulicach - zupełnie, jakbym wybrała się na spacer po jeziorze. Niedziela przywitała mnie słońcem, lecz w połączeniu z porywistym i gwałtownym wiatrem, przez co dzień wydawał się co najmniej chłodny. I jak tu rozgrzać "zasiedziałe" mięśnie?! Na to pytanie postaram się odpowiedzieć w ramach cyklu Marty Radzą, który współtworzę razem z blogiem http://www.codzienniefit.pl/. Razem z Martą spróbujemy znaleźć proste rozwiązania dla tych, którym do codziennych ćwiczeń jest zupełnie nie po drodze oraz tych, którzy czas na ćwiczenia znajdują jedynie w domu. 



1. Ćwicz nogi na schodach.
Po drodze do agencji mam do wyboru ruchome i normalne schody. Wybieram opcję numer dwa! Siedziba Wizard Models mieści się na piątym piętrze budynku i tutaj również sobie nie odpuszczam - kiedy inne modelki pakują się do ciasnej windy, ja wspinam się po schodach. Czasami musimy wracać do agencji jednego dnia kilkakrotnie, więc krótki trening dla naszych nóg mamy już zapewniony.

2. Ćwicz razem z youtubem .
Jeśli macie więcej czasu, to oczywiście zachęcam do ćwiczenia przed laptopem przynajmniej 30-45 minut. Jak już kiedyś pisałam, jestem paskudnym leniem i nie potrafię zmobilizować się do dłuższego wysiłku w domu. Jedyny program, które wykonuję regularnie co dwa dni to 8 minute buns, czyli 8 minutowe ćwiczenia na pośladki. Serdecznie polecam, bo ćwiczenia trwają krótko, ale dają porządny wycisk obwisłym pośladom ;-) W pokrewnym filmach znajdziecie również inne zestawy przygotowane przez mojego ulubionego Pana W Niebieskich Spodenkach: na brzuch, nogi czy ramiona.

3. Rozciągaj się po przebudzeniu.
Na to każda z nas znajdzie czas i siłę. Nie musicie rozciągać się przez pół godziny, ale wystarczy kilka prostych ruchów, by organizm się rozbudził i zaczął lepszą pracę od samego rana! Tutaj możecie znaleźć trochę ćwiczeń, porad i inspiracji: KLIK KLIK

4. Wyjdź 10 minut wcześniej i wybierz drogę naokoło.
Tyle czasu na pewno uda Wam się wygospodarować. Nie wybierajcie drogi na skróty, ale tą, która pozwoli na ciut dłuższy i bardziej wymagający spacer. Maszeruj szybciej, unoś wyżej kolana. Jeśli masz taką możliwość, wybieraj bardziej stromą ścieżkę (w Tokio wszystkie ulice wymagają ciągłego wspinania się pod górę i schodzenia w dół). 

5. Ćwicz podczas codziennych czynności.
Myjesz zęby? Rób wymachy nóg do boku. Czekasz na autobus? Spinaj i rozluźniaj pośladki. Gotujesz wodę na herbatę? Zrób w międzyczasie 15 przysiadów. Nawet tak niewielki wysiłek mobilizuje nasze mięśnie do działania, a wykonywany regularnie przyniesie upragnione efekty!

3 komentarze:

  1. Dobrze Marty mówicie, bardzo dobrze.
    Tylko nie wiem kiedy to do mnie dotrze... :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio czytałam podobny poradnik w jakieś kobiecej gazecie. Sama wykorzystuje do tego psa, spacery z nim :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o świetne! niby to takie oczywiste, ale jakoś nigdy nie pomyślałam, żeby zrobić cokolwiek innego niż leżenie w wannie (tak, wiem, trochę dziwne, ale zawsze to jakieś przedłużenie nocy :D) podczas mycia zębów...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SZABLONY RZECZYLADNIEJSZE.PL